Scooters

31 juli 2015 - Tambon Ko Yao Noi, Thailand

Gisteren 30 juli werden we om 9.00 opgehaalde door onze vertrouwde chauffeur om te vertrekken naar de haven van Bang Rong dat ligt ten noordoosten op Phuket het is ongeveer een uurtje rijden. De weervoorspelling zijn voor de komende dagen ook niet zo best, maar ach, weeronline heeft het vaker mis gehad. We staan op met een strakblauwe hemel en in de haven zien we het al grijs worden. Nee!!!! Om half 11 vertrekt de boot met een handjevol toeristen en de rest locale mensen aan boord. Eerst naar Koh Yao Yai en daarna naar Koh Yao Noi. Elk half uur vertrekt er een boot naar deze twee eilanden. Gelukkig is de boot overdekt want net voor de eerste stop komt er een gigantische tropische regenbui uit de hemel. Bij aankomst op Koh Yao Yai stapt het gros van de mensen uit en blijven we met een klein groepje over, waarvan nog 1 backpacker en de rest locale om door te varen naar Koh Yao Noi. Vijf minuten later komen we daar aan en de tropische bui is overgegaan in miezer regen. Op de kade staan een aantal mannen de boel te regelen welke taxi je moet hebben, we luisteren maar, geen zin om in de regen te staan en te onderhandelen over de prijs, we zien het op de eindbestemming wel wat de schade is. We stappen achterin een pick-up jeep met een gesloten dakje, tijdens de rit is al heel snel duidelijk dat dit een hele andere plek is dan Phuket. Ook al is het grijs buiten voelt het meteen als een paradijs op aarde.
10 minuten later komen we aan bij ons verblijf. We stappen uit en ik vraag aan de chauffeur wat hij van ons krijgt, helemaal niks mevrouw wij wisten dat u zou komen service van de zaak. Vol verbazing blijf ik daar staan, omdat elk mens hier in Thailand geld wil verdienen van de toerist en hoe wisten hun nou hoe laat wij vandaag zouden aankomen? Misschien hadden wij wel de boot pas om vijf uur genomen. Ach wat maakt het uit. Nu inchecken, er staat een heerlijk vers gekoeld ananas drankje voor ons klaar en na het papierwerk worden we naar ons huisje of huis gebracht. Kennen jullie die Heineken reclame nog van die gillende meiden bij een walk in closet? Dat hadden onze meiden nou ook bij binnenkomst van het huisje. Die stonden spontaan te gillen hoe indrukwekkend mooi het huis was.
Ik zal het huis even proberen te omschrijven (even pochen :-)). Allereerst heeft het huis een prachtig uitzicht over het strand en de zee met in de verte de kalkstenen rotsen. Naast ons huis een groot PRIVÉ zwembad. Wanneer je het huis binnenkomt een prachtige woonkamer met een heerlijke loungebank met uitzicht op het zwembad. De meiden hebben een mega grote slaapkamer met een eigen badkamer met regendouche (hun reactie; nog mooier dan thuis).
Dan loop je op een prachtige trap met aan éénzijde een raampartij met ook weer dat uitzicht op het zwembad. Boven is de master bedroom met een groot terras met ligbedden en met dat mooie uitzicht op zee. Het is hier zo mooi!!! Maar nog het mooiste van het verhaal het gezamenlijk zwembad is ook een privé zwembad voor ons geworden, want de 12 andere huisjes zitten geen gasten in, we zijn helemaal alleen :-).
Bas heeft meteen twee scooters geregeld voor drie dagen om over het eiland rond te crossen.
Uiteraard stappen we meteen op de scooters met de meiden achterop. Er is bijna geen verkeer op het eiland en het links rijden is daardoor ook geen probleem. Het eiland heeft één hoofdweg die helemaal rondom het eiland gaat.
Wat is dit leuk, met vier stralende gezichten crossen wij over het eiland. Wat een rijkdom. We stoppen bij een koffiehuisje voor een heerlijke lunch met weer dat prachtig uitzicht over zee. Daar drinken wij ook ons eerste cappuccino van onze vakantie en die was lekker!!!
Daarna rijden we naar het centrum van het eiland, let wel 10 winkeltjes en een paar barretjes/restaurantjes, maar o zo leuk. Tijdens de rit daarnaar toe komen Feline en Bas zonder brandstof te staan :-) :-). Hier in Thailand is het heel normaal om met zo veel mogelijk mensen op een brommer te zitten, dus dit is de kans om dat ook eens te doen. Dus ik met de twee meiden op één scooter op zoek naar een tankstation. Die was gelukkig tweehonderd meter verder al. De tank weer vol gooien en weer verder. Hier tanken is een geweldige belevenis (zie foto).
'S avonds crossen we weer over het eiland op zoek naar een leuk restaurantje. Door te vragen op het eiland raadde iemand ons een restaurantje aan wat verder van het centrum af. Die dag waren we daar al vier keer voorbij gereden, maar zag er aan de buitenkant niet aantrekkelijk uit. Toch zijn we daar naar toe gereden na aanleiding van die tip . We stappen het restaurantje/hutje binnen en meteen zie je een prachtig uitzicht over een rijstveld. We hebben de hele avond heerlijk gezeten, maar vooral fantastisch Thais gegeten (zie foto).
Het weer is erg wisselvallig en het meest van de tijd is het droog. Wat we vandaag gaan doen, weten we nog niet in ieder geval crossen met onze scooters :-).
Groetjes vanuit een prachtige plek op aarde!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Audrey & peter:
    31 juli 2015
    Wauw..... Klinkt geweldig en de foto's bewijzen dat!
    Lekker genieten..... En veel plezier met jullie rondritjes op de scooter!
  2. Frank Glas:
    1 augustus 2015
    Leuke en mooie verhalen en foto's. Ziet er allemaal fantastisch uit. Genietse nog