Lake Tour Khao Sok

26 juli 2015 - Tambon Khlong Sok, Thailand

Vandaag hebben we ons de hele dag vermaakt in het Khoa Sok national park. We beginnen de dag met een adembenemende tocht met een longtailboot over het meer.  De omgeving is prachtig, nog nooit zo'n mooie natuur gezien. Het water is kraakhelder blauw, de kalkstenen rotsen zijn mega hoog, de prachtige groene natuur van de jungle om het meer heen en op de achtergrond de geluiden van de jungle. Het is werkelijk een paradijs op aarde.
Met de longtailboot stoppen we op bijzondere plekken rondom het meer. Tussen de middag hebben we midden op het water op een drijvend restaurant een heerlijke Thaise maaltijd op. Je kon hier ook even gaan zwemmen en/of kanoën.
Daarna ging de tocht weer verder over het meer en bracht ons naar een plek waar we lopend een mooie tocht door de jungle kregen. Door de gids die ons de hele dag al begeleidde door Khoa Sok, kwamen wij tijdens de wandeling veel te weten over de flora en fauna van het regenwoud. Hij vertelde het allemaal met passie.
Helaas overdag is het wild in rust en is er weinig kans dat je dieren kunt zien. Toch hebben we een aantal kameleons gezien, een bijzondere gevaarlijke rups, wat rare insecten en met klap op de vuurpijl een tarantula (een vogelspin).
Vervolgens hebben we nog een grot van binnen bekeken met heel veel stalagmieten en stalactieten.
Dan is het na 8 uurtjes touren door het national park voorbij.
Maar dit is echt onvergetelijk!
Morgen zit ons Khao Sok avontuur er weer op en rijden we terug naar Phuket.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Audrey & peter:
    27 juli 2015
    Wauw wederom prachtige foto's!
    Fijn al die enge beestjes
    Zo te zien en lezen hebben jullie het super naar jullie zien!
    Geniet er nog maar lekker van samen