Een kleine domper

4 augustus 2015 - Tambon Karon, Thailand

Maandagavond is het uiteindelijk toch gestopt met regenen en hebben we daarom toch besloten om weer twee scooters te huren en ook hier op Phuket rond te crossen samen met de meiden. Het is wel anders rijden, maar we zijn nu geoefend en gaat super.
We rijden naar een plaatsje om daar wat te eten en besluiten morgen verder te toeren.
Zo gezegd zo gedaan, we besluiten vandaag naar het zuidelijkste puntje van Phuket te rijden. Na 20 minuten rijden worden we aangehouden door de politie. Ze wilde onze rijbewijzen zien. Ik pak mijn tas haal mijn portemonnee eruit waar mijn rijbewijs in zit en laat mijn rijbewijs zien. Bas pakt zijn eigen portemonnee en doet het zelfde. Met zijn meest strenge corrupte gezicht, geeft de agent aan dat wij met dit rijbewijs hier niet motor mogen rijden. Maar wanneer nu 500 bath (€ 15,-) per persoon wordt betaald, mogen we meteen weer doorrijden, uiteraard doen we dat. Ik geef Bas 1000 Bath en gaat ondertussen binnen betalen. Ik krijg van de andere agent onze rijbewijzen terug en stop uit makkelijkheid ze allebei in mijn portemonnee. Ondertussen wordt de ene toerist na de andere toerist aangehouden met allemaal hetzelfde verhaal dat ze niet met dit rijbewijs mogen rijden op een motor. Wij crossen weer door naar de plek waar we naar toe wilde. Prachtig uitzicht over zee maar weer die vele bussen vol toeristen. Wij zijn dus alweer snel weg. We gaan op zoek naar een leuk strandje om daar even te relaxen. Genoeg strandjes bekeken, maar het zag er allemaal een beetje ranzig en onverzorgd uit. Een stukje terug zagen we wel een leuk tentje met uitzicht op zee, daar hebben we uiteindelijk heel de middag gezeten, de kinderen konden vanuit daar de zee in en hebben heel de tijd over de golfen gesprongen. Bas en ik hebben nog regelmatig gelachen wat er die ochtend was gebeurt, we wisten allebei dat de kans groot was dat dit zou gebeuren.
Na een heerlijke middag willen de meiden nog het stadje in om daar nog wat winkeltjes te bekijken. Bas en ik zitten nog te denken dat we voor de laatste keer hier nog moeten pinnen. Ik hou de hele vakantie mijn eigen portemonnee bij mij met daarin het geld voor de vakantie en Bas heeft zijn eigen portemonnee met daarin alleen zijn pasjes opzak. Jij hebt mijn portemonnee toch? Vraagt Bas. Uhhh... Nee! Op dat moment haal je alles overhoop in de hoop dat je het toch mis hebt. Maar niks gevonden niet in mijn tas en niet in onze scooters. Dan denk je terug wanneer je voor het laatst de portemonnee gehad hebt en ja, dat was bij de politiepost. Wat er is gebeurt, weten wij nog steeds niet. Bas is nog terug gereden, maar helaas niks terug gevonden. Alle pasjes heeft Bas meteen laten blokkeren. Het is jammer, maar het ging gelukkig alleen om pasjes.
Uiteindelijk loopt zo'n dag dan toch anders dan gepland en zijn we niet meer naar de Big Buddha gereden.
Morgen is ons laatste vakantiedag aangebroken en dan zit ons Thailand avontuur er helaas weer op.
Xxx

1. Frank Glas:
    4 augustus 2015
    Da's balen stelletje.........
    wel weer mooie verhalen! Geniet van de laatste dag en alvast goede reis terug.
  2. Paula:
    4 augustus 2015
    Jeetje wat een pech, geniet morgen nog van jullie laatste dag, wat een verhaal. Een goede terug reis. Xxx
  3. Audrey & peter:
    5 augustus 2015
    Hé wat vervelend..... Dat dit de laatste dagen nog moet gebeuren, gelukkig alles geblokkeerd.
    Niet teveel over nadenken.... Want jullie hebben een geweldige reis gemaakt!
    Nog heel eventjes genieten......
    Goede terugreis
    Tot snel!
    Bedankt dat we een beetje mochten meegenieten van jullie mooie reis!